Search

Modtag fravær i Lessor Løn fra Lessor Workforce

Nyoprettet fravær

Når nyoprettet fravær er sendt til PEIP fra Lessor Workforce, vil det blive modtaget i Lessor Løn (forudsat den nødvendige opsætning af fravær er på plads i Lessor Løn). Placeringen af det fravær Lessor Løn modtager, afhænger af opsætningen for godkendelse i Lessor Løn. Hvis fravær er sat til at blive godkendt automatisk, vil det blive overført til medarbejderen, så snart det modtages fra PEIP.

Hvis ikke automatisk godkendelse af fravær er aktiveret i Lessor Løn, vil det modtagne fravær blive placeret i bufferen Overfør fravær som her, hvor der vil være de samme relevante oplysninger om fraværet som du ser i Lessor Workforce:

WF-PEIP_LessorPayroll_da.png

Ændret fravær

Når en ændring på et eksisterende fravær modtages i Lessor Løn, vil det være vigtigt, hvor ”langt” det oprindelige fravær er kommet i forhold til hvordan ændringen modtages. I dette eksempel vil en registrering af sygdom blive ændret fra 4 til 3 timer.

Der findes 3 forskellige situationer:

  • Det oprindelige fravær på 4 timer findes stadig i bufferen, og der modtages en ny linje med 3 timer. Begge linjer ses i bufferen og ved Overfør fraværsregistrering til medarbejderen vil kun linjen med ændringen (det højeste IndlæsningsID) blive overført:

    WF-PEIP_Aendret_Fravaer_da.png
  • Det oprindelige fravær på 4 timer er blevet overført til medarbejderen, men lønnen er ikke blevet bogført endnu. og der modtages en ny linje med 3 timer. Kun den nye linje vil fremgå af bufferen. Når denne overføres til medarbejderen, vil den overskrive de oprindelige 4 timer, der allerede er blevet overført:

    WF-PEIP_Aendret_Fravaer2_da.png
  • Det oprindelige fravær på 4 timer er blevet overført til medarbejderen men lønnen er nu blevet bogført. Den nye linje med ændringen vil på samme måde som i eksempel 2 vises i bufferen og ved overførsel til medarbejderen, vil der startes en korrektur på den allerede bogførte lønperiode.

Slettet fravær

Det anbefales altid at slette fraværet i Lessor Workforce, da sletningen så automatisk vil lande i Lessor Løn.

Når et fravær, der er blevet sendt til PEIP fra Lessor Workforce, slettes i Lessor Workforce vil sletningen blive modtaget i bufferen i Lessor Løn med tilstanden = Slettet. På samme måde som ved en ændring, vil det vises forskelligt alt efter hvor langt det oprindelige fravær er kommet i Lessor Løn.

Der findes 3 forskellige situationer:

  • Det oprindelige fravær findes stadig i bufferen og der modtages en ny linje med sletningen. Begge linjer ses i bufferen, men, den nyeste linje med sletningen ses med tilstanden ”Slettet”. Når begge linjer overføres til medarbejderen vil begge linjer blive slettet og der overføres ikke noget fravær:

    WF-PEIP_Slettet_Fravaer_da.png
  • Det oprindelige fravær er blevet overført til medarbejderen, men lønnen er ikke blevet bogført endnu. Der modtages en ny linje med sletningen. Kun den nye linje vil fremgå af bufferen med tilstanden ”Slettet” og når denne overføres til medarbejderen, vil den slette den allerede overførte linje.

  • Det oprindelige fravær er blevet overført til medarbejderen men lønnen er blevet bogført endnu. og der modtages en ny linje med sletningen. Kun den nye linje vil fremgå af bufferen med tilstanden ”Slettet” og når denne overføres til medarbejderen, vil den slette den allerede overførte linje og en korrektur af lønnen vil blive startet.

Var denne artikel en hjælp?

Var denne artikel en hjælp?

Vil du i kontakt?

Vi hjælper dig. Udfyld en anmodning, så vender vi tilbage til dig hurtigst muligt.

Indsend en anmodning