Denne vejledning beskriver, hvordan fravær sættes op til at sende fra Lessor Workforce via PEIP samt hvordan fraværet modtages i Lessor Løn efter afsendelse.
Lessor Workforce kan sende fravær til PEIP som modtages i Lessor Løn. Afsendelse af fravær sker udelukkende fra Lessor Workforce til Lessor Løn og ikke den anden vej. Nyoprettet fravær sendes, når brugeren danner afsendelsen og ændringer og sletninger af allerede afsendt fravær, vil blive sendt automatisk efter ændringen er godkendt/sletningen er foretaget.
Bemærk
Er du en eksisterende Lessor Workfore-kunde, der er vant til at danne fraværsfiler i Lessor Workforce og importere dem i Lessor Løn, vil lønarterne på fraværet være de samme i begge systemer. Og der vil derfor ikke være behov for yderligere opsætning af fravær i Lessor Workforce for at kunne sende fravær til PEIP. For at kunne modtage dette fravær i Lessor Løn, vil der skulle laves opsætning på fraværet i Lessor Løn under Opsætning – Systemdefinition – API-opsætning – Fravær.
Er du en ny Lessor Workforce-kunde, som ikke tidligere har dannet fraværsfiler i Lessor Workforce, skal fraværsopsætningen i Lessor Workforce tage udgangspunkt i, hvilket fravær der skal modtages i Lessor Løn. For at fravær kan sendes til PEIP, er nedenstående opsætning nødvendig:
-
Fraværet skal være tilknyttet en lønart under ++.
-
Fraværet skal være sat op med mindst ét hak i Eksporter som T / D (timer eller dage) på løngruppen under +++.
-
Fraværet skal være sat op på den enkelte løngruppe til at eksportere.
Advarsel
Der foretages ikke nogen mapping af fravær fra Lessor Løn til Lessor Workforce via PEIP, så hvis en ny fraværstype oprettes og hvis du ønsker, at fraværet skal kunne sendes fra Lessor Workforce til Lessor Løn, skal du sætte fraværet op i både Lessor Workforce og Lessor Løn med en identisk lønart.